DDD

Av personliga orsaker kunde jag inte blogga igår, men nu är jag tillbaka!
Som min extremt fyndiga rubrik visar så tänkte jag prata lite om Nintendo 3DS! De som känner mig vet att jag forfarande har en förkärlek till Nintendo och att jag fortfarande hoppas på att företaget ska komma att släppa en vettigare konsol med högre prestanda än typ ett Game Cube (missförstå mig inte, jag gillar ändå WII), så vad tror jag då om Nintendo 3DS? Är det något jag kommer införskafffa mig NU?
Svar: Nej.
Varför kanske ni undrar nu? Som fattig student kan man tyvärr inte bara gå och köpa ett N3DS bara sådär, men det är inte där det egentliga "problemet" ligger. Problemet är att jag inte tror på spelmaskinen som den är nu.
Ryten säger att konsolen håller att spela på i mellan tre till fem timmar innan man behöver ladda den, och sen tar det ungefär tre timmar att ladda upp den igen. Fine, man skulle ju kunna ligga i soffan med sladden i hela tiden och spela, men det är väl inte det som egentligen är poängen med en bärbar konsol?
Rykten säger också att man bör vara stadig på handen eftersom att "skaka" skärmen kan innebära att 3D effekten går förlorad, samt att avståndet till skärmen är viktig då huvudvärk lätt annars kan uppkomma.
Känner man dessutom Nintendo (och andra spelföretag) rätt så kommer det inom en snar framtid komma en förbättrad version av konsolen, typ en Lite. Jag kommer därför vänta med att införskaffa mig ett Nintendo 3DS och hålla i mina studentpengar i väntan på bättre tider.
För er som inte kan vänta: er förstår jag också! För någonstans tror jag stenhårt på att Nintendo 3DS kommer bli en ascool konsol!
And lets face it: Vem längtar inte efter att få spela underbara The Legend of Zelda: Ocarina of Time i 3D?
Jag vet att jag gör, jag kommer bara längta en aning längre än många andra...
Kärlek i 3D? Kärlek i 3D?
Förresten tänkte jag ha veckans boss här på bloggen, hur låter det? Ni får gärna maila ([email protected]) mig förslag på bossar som ni kommer ihåg och anser vara värda lite uppmärksamhet! Glöm då inte bort att skriva varför! :)
On to the next level gamers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0